Södra Skördebyggden

Södra Skördebyggden är nog det område jag mest längtar efter. Det är det jag hoppas kommer komma bild på i Starstables snapchat (adda starstablesnap för att ta del av överraskningen). Dock tror jag inte att det kommer vara det som kommer eftersom Dinodalen släpptes för ca 2 månader sen. Känns som att det kommer ta ca. 1 år innan vi får nästa område. Jag är tagg på detta eftersom Dinodalen var en riktig besvikelse. Bara en stor vit ödemark där
man fastnar i precis allt. Uppdragen tog dessutom slut alldeles för fort, skulle ju vara över 200 uppdrag. Nu babblar jag om helt fel saker igen, haha
 
Till saken nu då: Vad kommer Södra Skördebyggden innehålla? Stall, Byar, Skogar eller Berg? Innan Norra Skördebyggden släpptes kunde man ju se alla namnen på platserna. De som var med på kartan som ännu inte finns i spelet är:
 
  • Östra sluttningarna - Antar att detta är det man ser från Moorland med fyren och det
  • Gamla Hill Crest - Hillcrest fanns med i Höstryttaren och var då en liten by. Mr. Kembell ska ha förstört hela byn. Varför vet jag inte, kanske har han byggt lyxlägenheter där istället - precis som han tänkte göra med Moorland . Det skulle kunna bli ganska coolt men jag vet inte om det passar in i Jorvik. Eller kanske det bara är en tom yta utan hus. Vem vet...
  • Grytan - Ingen aning om vad detta skulle kunna vara. Något typ av hål där någon häxa (typ som Pi) håller till. Äsch... jag vet inte
  • Västra Epona - Låter häftigt. Frågan är bara vad det är för något. En by? En skog? Kanske en by som ligger på två öar eftersom det finns både västra och östra.
  • Östra Epona - Samma som ovan 
  • Vrakkusten - Någon kust någonstans. Kanske ett skepp som har gått på grund längs kusten.
  • Solnedgångens holmar - Skulle tro att detta är de små öarna där södra skördbyggden "tar slut" på kartan
  • Det stora dundret - Ett meteornedslag eller något sånt där. Skulle tro att detta kommer ha en betydelse för huvudstoryn.
  • Nya Hill Crest - En återuppbyggnad av Hillcrest på en annan plats. Hoppas att byn är lite större än Hillcrest var i Höstryttaren.
  • Fort Maria - Tror att detta kommer att likna Fort Pinta fast med en trevligare ägare :) Skulle kunna gå färjor här ifrån för jag tror att det kommer ligga vid vattnet. Känns som att SSO har blivit lite inspirerade av Columbus. Både Pinta och Maria var väll columbus skepp?
  • Nya Hill Crest-stallet - Det är väll trevligt med ett stall. Lär ju ligga i närheten av Nya Hillcrest.
  • Eponasjön - Om nu min teori om att östra och västra Epona skulle vara 2 öar lär ju dessa 2 ligga i Eponasjön. Känns som att min fantasi har börjat ta över nu, haha :)
  • Fornåsborgen - En borg, kanske blir typ som ett slott. Inte vet jag. Känns som att typ Jon Jarl skulle kunna ha bott här.
  • Piratgrottan - Känns som att Rob & Bob kommer få några fiender som kommer att bo i Piratgrottan
  • Buttergood stallet - Ett till stall. Frågan är bara vart det skulle kunna ligga. Det borde ligga i anslutning till en by ju. Kanske är typ en miniversion av Jorviksstallet. Om det hade varit stort borde man hört talas om det.
Funderar också på vad huset på andra sidan staketet vid Ms. Pike skulle kunna vara. Verkar ju va någon form av flaskfabrik om man läser uppdraget längre ner. Känns ju inte som att någon av namnen passar in speciellt väl på en gård/fabrik
 
Bild lånad från krakensaventyr.blogspot.se
 
Listan på platserna är från Esmeralda Silverforces blogg men kommentarerna har jag skrivit själv



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0